Zmena prevodov Nissan Patrol Y60, Y61

Zmena prevodov Nissan Patrol Y60, Y61

Zmena prevodov Nissan Patrol Y60,Y61

...ako to funguje...

Najlepšie terénne auto? -Nissan Patrol,ale jedným dychom každý dopovie,„až na ten motor“J. Konštrukčne perfektne postavené auto, robustné, silné, veľké, pohodlné, luxusné, všetky superlatívy až na slabý a lenivý motor 2,8td, (ktorý bol skonštruovaný pre osobné vozidlo Nissan Laurel  pozn. autora) predovšetkým v momentálne najpoužívanejšom modeli Y 61 . Výmena motora za atmosferický vznetový motor 4,2 , ktorý konštruktéri tohto vozidla pôvodne dedikovali ako jeho naftovú verziu je síce pomerne populárna , avšak nákladná a tŕnistá cesta k lepším jazdným vlastnostiam, a treba poznamenať, že „zas až taký zázrak to nie je“  síce v kombinácii s prevodmi z vozidla s motorom 2,8 je výsledný efekt o niečo lepší, avšak matematika nepustí a zastaralá koncepcia dieslu 4,2 ho nepredurčuje na radikálnu zmenu výkonu, samozrejme teraz by mohol niekto polemizovať nad tým, že 4,2 atmosferický zas bude mať oveľa dlhšiu životnosť, súhlasím, ale všetky motory, ktoré sa na náš biedny trh dostanú majú už za sebou minimálne 250 000 km . Ďalšou alternatívou je pustiť sa do prestavby na motor 4,2td z Toyoty LandCruiser, tá si však vyžaduje ešte väčšiu investíciu (obvykle viac ako 5000euro). Čo teda s tým?

Máme pre Vás elegantné, relatívne jednoduché a účelné riešenie.

Ak ste svoj Nissan Patrol upravili pre OffRoad, pridali mu radikálne hmotnosť a obuli väčšie kolesá, potom je riešením absencie výkonu zmena prevodov v diferenciálochzo sériového 4,625 na 5,42 čo v praxi znamená na kolesách 35“ cca +11% sily navyše oproti sériovému stavu a sériovým pneumatikám.

Táto úprava samozrejme nie je žiadna novinka, avšak u nás sa používala relatívne zriedka kôli pomerne vysokej cene kvalitného stáleho prevodu, nutnosti odbornej montáže a celkovo pomerne zlej dostupnosti tohto produktu v SR. Napriek tomu firma ALLMETAL namontovala za svoju éru takýto stály prevod do cca 20tich vozidiel Nissan Patrol, neskôr sa pridala aj firma WSA s ktorou úzko spolupracujeme a tiež namontovala prevody do 3ks vozidel Nissan Patrol a na základe veľmi dobrých spoločných skúseností ako aj skúseností našich zákazníkov, sem sa rozhodli, že firmy ALLMETAL a WSA  spoja svoje sily aj v tomto a zohnali sme kvalitného dodávateľa za prijateľnú cenu a zároveň sme naskladnili stále prevody, ktoré sú k dispozícii v Žiline vo firme ALLMETAL aj v Brezne vo firme WSA skladom. Treba povedať, že ide o kvalitný prevod od renomovanej firmy, nie je to napodobenina vyrábaná v PL, s ktorými sme sa stretli pred niekoľkými rokmi a boli extrémne hlučné a videli sme aj zopár zlomených.

 

Postrehy majiteľa firmy WSA, (ktorý bol v minulosti odporcom veľkých kolies na patrole, lebo ako vždy hovorieval : „nechce sa to rozbehnúť“ J pozn. autora)

... aby sme nerozprávali o niečom čo nepoznáme tak po tom čo sme najazdili na našom Nissane Patrol WSA-offroadedition  5000km terén, cesta , expedícia Montenegro 2012  atď. na sériových prevodoch namontovali sme nové prevody do diferenciálov s prevodovým pomerom 1:5,42. A výsledok ? ...konečne môžem povedať, že existuje ideálne auto J.

Auto sa  na ceste „chytá od spodku“ zaberá už pri nižších otáčkach tak isto je veľká zmena pri pohýnaní sa do strmého  kopca, ktoré je patrolistom dobre známe, auto získalo silu akú potrebuje. Čo sa týka rýchlosti auta najprv sme to skúšali na pneumatikách 285/75 R16(veľmi podobné ako 33x12,5 R15)  auto bolo ale pomalé pri zhruba 100kilometrovej rýchlosti sme dosahovali otáčky 3200 po tom sme nasadili najobľúbenejší „patrolácky“ rozmer 35x12,5 R15 , ktorý je z pohľadu hmotnosti a veľkosti pre toto auto ideál a čuduj sa svete, auto nestratilo nič so svojej sily a pri rýchlosti 100km (najbežnejšia cestovná rýchlosť) sme mali príjemných 2600otáčok. Čo sa týka jazdy v teréne tam je zmena ešte omnoho väčšia tam kde sa vo výjazdoch radila jednotka a auto „dýchalo z posledného“ a pri  zošľapnutí  plného plynu horko ťažko vyšlo hore, teraz sa radí 2jka a aj strmý výjazd nie je problém. Najväčšou výhodou je, že pri sériových prevodoch auto ide stále na doraz a nie je priestor pre zrýchlenie alebo na rýchle pridanie v hlbokom blate, strmom výjazde, odklonenke atď. zatiaľ čo pri prevodoch s prevodovým pomerom 1:5,42  je stále rezerva na to aby sa dalo autu pridať a dostať sa z náročného terénnu.

 

Samozrejme pre fajnšmekrov máme aj ďalší LEVEL, a síce redukovanú prevodovku so zmeneným prevodom, tu už sa dá hovoriť, že v kombinácii so zmeneným stálym prevodom sa z patrola stáva v teréne diabol .

Dohodnite si testovaciu jazdu a vyskúšajte zmenu, ktorú prináša zmena prevodových pomerov na našom predvádzacom vozidle  Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript. , alebo  Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript.

Pripravili sme pre Vás skvelú akciovú cenu na kompletnú sadu prevodov  999euro bez dph.

Pri zakúpení prevodov v  spoločnosti WSA alebo ALLMETAL ponúkame akciovú cenu na odbornú montáž 199 euro .

 

Radoffroad